Живеем в дигитален свят, в който мобилните устройства и интернет са неизбежна част от ежедневието ни. В началото на 2019 година се очаква интернет и уеб базираните решения да залеят изцяло и образованието в България. В момента около 35% от училищата използват електронни дневници, а скоро ще стане задължително за всички.
От МОН обещават, че ще финансират държавните училища да поддържат абонаментен план за използването на такъв софтуер?!
По-долу ще опишем вариантите, цените и функционалностите, които трябва да притежава един такъв софтуер (електронен дневник), подходящ за всички училищни организации.
Какво е електронен дневник?
Система за управление и мениджмънт на образователни структури
Затворена система с контролиран достъп. Всичко, което е необходимо за използването на такава система е устройство с Интернет. Различните нива на достъп се определят според ролята: Директор; Учител; Родител; Ученик / Студент; Счетоводство; Библиотекар; Помощен персонал и др.
Функции и възможности – модули
Един дневник може да разполага с възможност за отбелязване на присъствия, оценки, SMS и Email система за известяване, фактуриране, предстоящи събития, кореспонденция между отделните звена – лична и масова, издаване и генериране на сертификати за успешно преминати тестове, матури и др.
Всяка роля/звено има определени права за работа с необходимите функции. Така наример родителя ще може да получва в реално време информация за оценките по предмети, класове, сертификати, присъствие, учителски профили, предстоящи събития и др.
Всички функционалности в един електронен дневник се добавят като модули според нуждите на учебната структура. Базовият пакет включва всичко необходимо за пълноценното ръководене на учебния процес и звената в него.
Колко струва?
На този въпрос не може да се отговори еднозначно с точна цифра. Колкото повече функционалност вложите, толкова по-скъпо ще ви излезе. Също така има значение дали сте държавно или частно учебно заведение.
Вариантите са два: За сега държавните училища ползват платформи на „трети страни“, като заплащат абонаментна такса на годишна база и брой ученици. Частните училища в повечето случай използват индивидуални решения, създадени специално за тях като целия процес се случва на собствени сървъри (което ние адмирираме).
Абонаментен план
Това означава да си създадете дневника в някой сайт, където има още десетки или стотици други училища и да заплащате на годишна или месечна база. От дългосрочна гледна точка това не е издържано чисто финансово, ако говорим за сигурност – също. Цените в тази ситуация варират от 400 лв. до 3000 – 5000 лв. на годишна база в зависимост от възможностите, които ще използвате.
Въпросът е ако след 2 – 3 години решите да мигрирате вашия дневник и да имате собствен такъв – как ще стоят нещата с прехвърлянето на архива и цялата база данни?
Собствен дневник (лично ваш, без трета страна)
Добавен към домейна на вашия сайт или отделен такъв. Създаден според нуждите ви, той е максимално удобен и лесен за управление от всяко устройство. Сигурен и без такси, заплащате само веднъж и остава завинаги ваш. Това е най-доброто решение за цялостен мениджмънт на учебната структура и план. Цените тук варират от 1800 лв. до пет цифрени суми, отново в зависимост от функционалностите, които желаете да има вашия дневник.
Какво предлагаме ние
Ние предлагаме и двата варианта, а освен това сме и доста гъвкави.
1. Абонаментен план на годишна база, без значение колко ученика има във вашето училище и пълен набор от модулите за управление. Свържете се с нас, за да създадем вашия електронен дневник, който да тествате за период от 3 месеца. Този вариант ще бъде възможен след 25.12.2018 г. Ще се предлага и като бонус към други услуги на платформата Школа БГ.
2. Индивидуално решение, създадено специално за вашите нужди.
Ако имате нужда от консултация, моля използвайте тези контакти:
+359 879 499 919 | info@shkola.bg
Моля, влезте в профила си, за да създадете нова тема. ВХОД