В детската градина всички групи работят по програмата „Приказни пътечки“ одобрена и препоръчана от МОН. Тази програма осигурява разнообразни възможности за индивидуална, групова и екипна работа с децата в различните етапи на развитието им. „Приказни пътечки“ е най-новата програма за възпитание и обучение на деца от три до шест годишна възраст. По своята същност тя е интегрирана- реализира достигането на заложените в нея представи, умения и отношения, необходими на детето при входа на училището чрез активно участие в дейности, форми и действия, насочени към плавно разширяване и усложняване на образователното съдържание.
Тази програма е иновационна, основава се на идеята за непрекъснато изменение и обновяване чрез включване на нови теоретични постановки и добри педагогически практики. Тази система е ориентирана към детето – осигуряване на равни шансове на всички деца при отчитане на индивидуалният опит, възможност и темп на развитие, развиване на самостоятелност, инициативност, стремеж към усъвършенстване и отговорност у детето.
Тя формира умения за решаване на познавателни и практически задачи, за ориентиране в проблемни ситуации и откриването на решения на проблеми, формиране на умения за работа в екип, откриване на творчески заложби у всяко дете и осигурява условия за разгръщането им. Чрез нея се формират комуникативни и социални умения, умения за комуникиране и общуване както с възрастните така и с връстниците. Общуването с детето се осъществява на фона на практическото му познание за света. Програмата дава възможност на педагога да разгърне своите способности, да взаимства от чужди практики и най-важното да може да прилага лично творчество, което е много важно при работата с деца.
Тази система се прилага на практика в така наречените педагогически ситуации. В тях активно участват не само педагозите, които задават условията и направляват ситуацията, но най-вече децата, които мислят, разсъждават, развиват въображението си.
„Приказни пътечки“ съдържа разработки по следните направления:
Български език и литература |
Музика |
Математика |
Изобразително изкуство |
Социален свят |
Конструктивно-технически и битови дейности |
Природен свят |
Физическа култура |
Игрова култура |
|